« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Prošlog tjedna održano je predstavljanje knjige s radnom mapom Montessori škrinjica koju su napisale naše učiteljice. :)
Montessori škrinjica se sastoji od knjige i mape s vježbama. U mapi se nalaze vježbe iz područja jezika, matematike, geometrije, kozmičkog odgoja i vježbe tišine. U mapi je također i priručnik koji sadrži načela Montessori metode i prikaz vježbi iz Montessori pedagogije.
Ovaj je priručnik nastao kao nastavak našega svakodnevnog rada s djecom i zadovoljstva koje proizlazi iz njega.
Uvodni dio ovog priručnika predstavlja upoznavanje s promišljanjima o vrijednostima odgoja i Montessori pedagogije u kontekstu hrvatske pedagoške sadašnjosti, kao i uobičajenih kontroverzi i odgovora na najčešća pitanja s kojima se svakodnevno susrećemo.
Pokušaji reforme obrazovanja iz vremena suvremene hrvatske povijesti započinjali su uvijek iznova, ne obazirući se na dostignuća prethodnih, bavili su se pitanjima koja u svakodnevnoj pedagoškoj svakodnevici nisu ni u naznakama rješavala glavne probleme odgojno-obrazovnog sustava. Riječ je o transformaciji trenutačnog bespredmetnog i za život neupotrebljivoga gomilanja nepovezanoga znanja u raznoliku školsku praksu. Pluralizam u školstvu, kao jedna od vrijednosti demokratskog društva, još uvijek u našoj sredini nije prepoznat kao graditelj novog, drugačijeg svijeta. Da bismo približili poznatu misao Marie Montessori kako je odraslog čovjeka teško, gotovo nemoguće, promijeniti pa zato treba početi s djetetom, tim bi slijedom mogli trenutnu situaciju u našem društvenom okruženju možda mogli parafrazirati i d'Azegliovom (dazeglio) krilaticom: Da, imamo novu, mladu državu, sad trebamo stvoriti “nove ljude“.
Uloga učitelja presudna je u svakom odgojno-obrazovnom sustavu. U našem Montessori slučaju učitelj nenametljivo pomaže i potiče samostalni rad učenika, a interes djeteta za njega je poticaj. Promatranje s ciljem sagledavanja njegovih potencijala te izrada individualiziranog plana razvijanja tih potencijala. Planiranje obujma gradiva u skladu s razdobljem u kojem se dijete trenutno nalazi ključno je, i tek kada je to poštivano, možemo reći da govorimo o odgojnoj metodi koja podupire prirodni razvoj djeteta.
Kako bih ostavila mjesta vašoj znatiželji, uputit ću vas u dio koji objašnjava kontroverze koje se vežu uz Montessori škole i pedagogiju i osvrnut ću se na jednu od najčešćih, a to je da je Montessori škola slobodna škola. Moj bi odgovor bio – djeca demokrati postaju i izrastaju iz demokratski uređene škole. Maria Montessori željela je da djeca budu osobe vrijedne poštovanja, a učitelji da u živom tkivu hijerarhije obrazovne ustanove pronađu mjesto koje počiva na odgovornosti svakog tko obavlja svoj posao. U takvom okruženju žive i rade djeca u Montessori školi.
Put obrazovanja u kojem se djeca potiču na poštovanje prema ukupnosti znanja, znamenitih ljudi koji su nam ostavili iza sebe velika dostignuća, u velikoj mjeri kod njih potiču proces poimanja vlastite osobnosti i pronalaženja puta do nje.
I na kraju bih spomenula da je krajnji cilj Montessori pedagogije bio, u vremenu nastanka, tako i danas, stvaranje odgovornog građanina svijeta putem maksimalnog razvijanja vlastitih sposobnosti svakog djeteta. Uloga škole je presudna i ona nudi pomoć, podršku za cijeli život.
Kažu da je izbjegavanje konflikata djelo politike, a izgradnja mira djelo odgoja.
Narcisa Buczynski